Webbplatsen använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Google translate

X

Översätt sida

Använd Google Translate för att översätta webbplatsen. Strömsunds Hyresbostäder AB tar inget ansvar för att översättningen blir korrekt.


Saepmie 

 | Press 

Rörmokare

Felanmälan

Har det uppstått en skada eller ett fel du behöver felanmäla till oss? Det gör du enkelt via vårt webbformulär som finns här på sidan. Det är viktigt att du felanmäler problemen, så att vi snabbt kan åtgärda felen.

Anmäl alla skador eller fel till Strömsunds hyresbostäder. Det är särskilt viktigt att du anmäler skador som är så allvarliga att de kan förvärras om du inte anmäler på en gång.

 

Felanmälan kan du göra på tre sätt:

  • Via webbformuläret här på sidan.
  • Via mejl: shb.felanmalan(a)stromsund.se. Klicka på det blåmarkerade namnet i Kontakta oss-rutan.
  • Via telefon: 0670-164 20.

Vad händer när du gjort felanmälan?

Vi åtgärdar felen som våra hyresgäster anmäler olika snabbt, beroende på hur allvarliga de är. Fyll i korrekt mejladress och mobilnummer i din anmälan så får du automatiskt en bekräftelse på att din felanmälan är registrerad.

 


Får vaktmästare använda huvudnyckel? * (obligatorisk)
Får vaktmästare använda huvudnyckel?



Det är ett fyrsiffrigt nummer som börjar på 8 och står ovanför lägenhetsdörren.
Personuppgifter * (obligatorisk)
Personuppgifter







Kontakta mig snarast möjligt
Kontakta mig snarast möjligt


Så kan du fixa de vanligaste problemen själv

Ohyra eller skadedjur

Oavsett hur skadedjur kommit in i lägenheten är du som hyresgäst enligt hyreslagen skyldig att anmäla. Om du gör det i tid går det smidigare och snabbare att få bort dem.

 

Du som hyresgäst har rätt till kostnadsfri sanering, det gäller inte om du varit vårdslös eller låtit bli att meddela oss. Tveka därför inte att göra en felanmälan om du har uppmärksammat eller misstänker att skadedjur finns i din lägenhet. Du är också välkommen att kontakta oss om du har frågor.

Problem i badrummet

  • Om det blir stopp i handfatet – kontrollera själv silen och vattenlåset innan du felanmäler
  • Om det blir stopp i golvbrunnen – rensa själv bort hår etcetera på och under gallret i golvbrunnen. Golvbrunnen går ofta att öppna i botten eller lyfta upp, så att du kommer åt hårtussar och liknande
  • Om vattnet rinner undan dåligt kan du använda en vaskrensare och pumpa i bottenventilen på avloppen
  • Använd inte kaustiksoda i avloppen – det förstör både avloppsrör och miljö
  • Undik stopp i avloppen – spola inte ned sanitära artiklar i toaletten.

Problem i köket

  • För att fläkten ska fungera så bra som möjligt bör du rengöra fläktfiltret minst en gång i månaden. Lägg det i en långpanna med hett vatten och diskmedel över natten. Spola sedan ur det ordentligt
  • För att undvika stopp ska du inte hälla kaffesump och matolja i slasken.

Problem med elen

  • Om strömmen i lägenheten inte fungerar – kontrollera först säkringarna innan du felanmäler.

Lysrör , glimtändare och persienner

  • Byt dem innan du felanmäler. Eftersom de innehåller miljöfarliga ämnen ska du lämna dem på en återvinningscentral eller miljöstation
  • Glödlampor och säkringar byter du själv.
  • Underhåll och byte av persienner ingår ej i hyran utan ombesörjes av hyresgästen.

Vid akuta fel efter kontorstid

 

Om du har ett akut fel efter kontorstid eller under helgen:

  • Ring 063-51 01 77

Viktiga uppgifter

Följande uppgifter är bra att ha till hands när du gör en felanmälan:

  • kontaktuppgifter
  • typ av skada eller fel
  • var skadan eller felet finns någonstans
  • eventuell bild på skadan eller felet
Pratbubblor

Kontakta oss

Strömsunds hyresbostäder AB

Storgatan 19

833 33 Strömsund

Kontakta gärna

Senast ändrad/granskad: 28 maj 2018